Etkili Pazarlama Teknikleri İle Satışları Arttırmak

Blog Single

Her geçen gün artan rekabet e-ticaret sitelerinin de ürün satışını zorlaştırmış ve müşteri kayıplarına neden olmuştur. Bu rekabetten kurtulmak isteyen işletmeler ise etkili pazarlama teknikleri geliştirerek bir adım öne çıkmıştır. Bizde bu yazımızda işletmeler için etkili pazarlama tekniklerinden bahsedeceğiz.

1. Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization) :

   SEO , temel olarak sitenizin Google, Yandex, Bing vb. gibi arama motorlarında arama kriterlerine uyumlu hale getirilmesi ve sektörel kelimelerde üst sıralarda yer alarak, daha fazla müşteri elde etmesini sağlayan düşük bütçeli organik bir yöntemdir.
Sitedeki müşteri sayısını arttırmak ve arama motoru botlarının siteyi fark etmesini sağlamak için sürekli olarak paylaşım ve güncelleme yapmak gerekir. Ancak bu paylaşımlarda SEO kurallarına dikkat etmek önemlidir. Sadece paylaşım yapmış olmak için yapılan paylaşımlar siteye yarardan çok zarar getirir.

SEO ile ilgili detaylı bilgi almak için “E-ticarette başarı için seo ipuçları” yazımızı okuyabilirsiniz.

2.Arama Motoru Pazarlamacılığı(Search Engine Marketing):

   SEM ,ücretini ödeyerek belirli anahtar kelimelerde arama motorlarında üst sıralara çıkmak için kullanılan bir pazarlama tekniğidir. Örneğin; arabalarla ilgili bir web siteniz var ancak araba kelimesinde rekabet yüksek olduğu için arama sonuçlarında üst sıralarda gelemiyorsunuz. İlk sayfaya gelmek SEO ile uzun zaman gerektirdiği için SEM ile ücretini ödeyerek araba kelimesinde ilk sırada çıkabilirsiniz.
Dünyada genel olarak kabul görmüş en önemli SEM kanalı Google Adwords’tür. Google Adwords ile reklamınızı istediğiniz zaman diliminde istediğiniz cinsiyet, yaş grubu, coğrafya veya bölgeye göre ayarlayabilirsiniz.

3.E-Bülten:

   E-bülten web sitenize ait yenilikleri, duyuruları, kampanyaları vb. durumları müşterilerinize duyurmak için oluşturabileceğiniz toplu e-mail gönderim sistemidir.E-bülten ile müşterilerinize yeniliklerinizi anında duyurabilir ve sitenize daha çok müşteri çekebilirsiniz.

Bu konu ile ilgili detaylı bilgi için “E-bülten nedir?” yazımızı okuyabilirsiniz.

4.Sosyal Medya Pazarlaması :

   Sosyal Medya Pazarlaması, web sitenize ait ürünlerin veya hizmetlerin sosyal medya kanalları (Facebook, Twitter, İnstagram, Linkedin, Google Plus vb.) üzerinden tanıtılması, satışlarının gerçekleştirilmesi ve kampanyaların duyurulması için kullanılan bir pazarlama tekniğidir. Marka bilinirliğinizi oluşturmada en etkili pazarlama tekniğidir diyebiliriz.

5.İçerik Pazarlaması:

İçerik Pazarlaması için kısaca deneyimlerinizi hedef kitlenize aktarmanız tanımı yapılabilir. E-ticaret siteleri müşterilerine kendi sektörleriyle ve ürünleriyle ilgili bilgi ve deneyimlerini aktararak siteye daha çok müşteri çekebilir ve ürün satışlarında artış sağlayabilir.

6.Satış Kanallarını Arttırma:

   E-ticaret siteleri; N11,Hepsiburada, Gittigidiyor, Markafoni gibi sitelerde belirli bir komisyon ödeyerek mağazalarını açabilir ve web sitesi dışında bu kanallardan da satış yapabilir. Müşteriler tarafından sık kullanılan bu sitelerde marka bilinirliğinizi artar ve daha çok müşterinin aklında kalırsınız.

 

Özetle sizde yukarıda bahsettiğimiz pazarlama tekniklerini kullanarak e-ticaret sitenizin marka bilinirliğini arttırabilir, satış hacminizi büyütebilir ve daha geniş kitlelere hizmet sağlayabilirsiniz.

Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap