Küçük Firmalar Büyük Firmalar ile Rekabetle Nasıl Başedebilir?

Blog Single

Sektöre yeni girmiş veya henüz gelişimini tamamlayamamış firmaların en büyük problemlerinden biri kendi alanlarındaki büyük firmalar ile rekabet etmektir. Bu firmalar kısıtlı bütçe ve ürünleri ile pazarda yer edinebilmek, marka haline gelmek ve tercih edilebilirliğini arttırmak isterler. Doğru rekabet stratejileri ile kısa zamanda bunları sağlamaları mümkündür. Özellikle piyasaya yeni girmiş firmalar için rekabet konusunda e-ticaret, fiziksel bir mağazaya göre daha avantajlıdır.Eskiden ticarette bir ürünü uygun ve düzgün sattığınızda başarıyı elde etmeniz kolaydı. Günümüzde bunun yerini daha çok ürün/hizmetin kişiselleştirilmesi, şirketin sahip olduğu değerler, üye olduğu kuruluşlar, sosyal alandaki bilinirlik derecesi, teslimat süreleri vb. süreçler almıştır. Tüm bu durumlardan ve bazı avantajlardan kısaca bahsedelim;

Rakiplerinizi tanıyın

Öncelikle bulunduğunuz sektördeki rakiplerinizi, bu alandaki rekabetin boyutunu, kendinize rakip olarak belirlediğiniz firmaların sektördeki konumunu ve uyguladığı stratejileri öğrenin. Rekabet etmenin en iyi yolu rakiplerinizi iyi tanımaktır. Kiminle rekabet ettiğinizi iyi bilirseniz adımlarınızı daha doğru atarsınız.

Yenilikleri takip edin

Büyük firmaların yeni bir teknolojiye veya yeni bir gelişmeye adapte olma süreleri küçük firmalara göre daha uzun ve zordur. Çünkü büyük firmaların geniş kitleleri ve oturmuş bir düzenleri vardır. Yeniliklere hızlı ayak uyduramazlar. Küçük firmalar ise bunun aksine sistemi çok daha hızlı kurarlar.

Hızlı ve güvenilir teslimat

E-ticaret için en önemli konulardan biri hızlı teslimattır. Günümüzdeki ulaşım sistemi Türkiye’nin her yerine 1-2 gün içerisinde teslimat yapabilecek durumdadır. Entegre çalışılan kargo şirketi doğru seçilmeli ve ürünler müşteriye zarar görmeden ve hızlı bir şekilde teslim edilmelidir.

Kişiselleştirme

Bir e-ticaret sitesinde müşteriler alış verişlerini yaparken kendilerini özel hissetmek isterler. Ürünlerin, paketlemelerin veya hizmetlerin kişiselleştirilebilir olması özellikle büyük firmalar karşısında size rekabet avantajı sağlar. Çünkü büyük firmaların müşteri kitle ve grupları fazla olduğu için kişiselleştirmeyi kolay yapamazlar.

Tanınan bir isim olun

İnsanlar isimlerini daha önce duymadıkları sayfalardan ürün almaya çok sıcak bakmazlar. Bu yüzden e-ticaret pazarına girdiğinizde özellikle arama motorlarında ön sıralarda gelmek için SEO çalışmalarını mutlaka yapın veya bu konuda profesyonel destek alın. E-ticaret sayfanız hakkında reklam ve pazarlama stratejileri geliştirin. Bunun yanı sıra sosyal medya kanallarınızı güçlendirmeye çalışın ki insanlar sizin hakkınızda fikir edinebilsin
Küçük firmalar ile büyük firmalar arası rekabette başlangıçta yapılması gerekenlerden kısaca bahsetmiş olduk. Siz de bu sektöre girdiğinizde bu durumları da göz önünde bulundurarak çalışmalarınızı yapabilirsiniz. Unutmayalım ki şimdi rekabet etiğiniz büyük firmalar geçmişin küçük firmalarıydı. WECART olarak e-ticaret girişimlerinizi destekliyor ve başarılar diliyoruz.

Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap