İşiniz E-Ticarete Ne Kadar Uygun?

Blog Single

E-ticarette başarılı olabilmek için ne sattığınız ne satacağınız kime satacağınız ve sizinle rekabette olacak firmaların durumları önemlidir. İşinizin e-ticarete uygun olup olmadığını anlamak için aşağıdaki sorulara cevap verebilmelisiniz;

Neden E-ticaret?

  • E-ticaret müşterilerinizle sizin aranızdaki sınırları kaldırmaktadır.
  • E-ticaret 7/24 hizmet verebilen bir firma haline getirecektir.
  • E-ticaret satacağımız ürünlere ve emeğimize değer katmaktadır.
  • E-ticaret stok, tedarik ve satış maliyetlerini azaltmaktadır.
  • E-ticaret stok, tedarik ve satış maliyetlerini azaltmaktadır.
  • E-ticaret tüketiciye maksimum fayda sağlayarak satışları arttırmaktadır.
  • E-ticaret normal mağazada yaptığımız gibi zahmet ederek yapılan bir alışveriş değildir, yaptığınız farklı ödeme seçenekleriyle birkaç tık ile kapınıza kadar gelen ve insanlara büyük kolaylık sağlayan bir mecradır.

E-ticaret uygun hizmetler ve ürünler nelerdir?

İlk olarak satmayı düşündüğünüz ürün veya hizmetin online satışa uygun olup olmadığına karar vermelisiniz. Bundan sonra sektördeki rekabet durumu da çok önemlidir. Büyük firmaların bulunduğu rekabetin yüksek olduğu alanlarda seçeceğiniz ürün veya hizmet, e-ticarette sizi zor bir yarışa sokacaktır.

Hedef kitlenizin durumu

E-ticarette en önemli noktalardan biride hedef kitlenizin gereksiniminde olan ürünü satın almak için interneti kullanıp, kullanmadığıdır. Hitap ettiğiniz müşteri yapısının yaptığınız veya yapacağınız işe uygun olması gerekir. Bu konu iş alanınızı etkileyen en önemli konulardan biridir. Normal ticarette yerel ticaret yaparak bölgesel satışlar yapıyorsanız ve bu artık size yetmiyorsa e-ticaret sayesinde global satışlar yapabilirsiniz.

Rakiplerinizin sektörde ki durumunu inceleyin

E-ticarette fazla rakibinizin olması satmış olduğunuz ürünün insanlar tarafından çok fazla talep gördüğünün işaretidir. Ayrıca buradan çıkarabileceğimiz bir başka anlam ise rakiplerinizden farklı olmanız satışlarda onların bir adım önünde olmanız demektir. Rakiplerinizin neler yaptıklarını inceleyerek kendi e-ticaret sitenizi, ürün ve hizmetlerinizi çeşitlendirerek veya fiyatlarınız da değişime giderek kullanıcıların huzuruna sunun. Müşteriler sizin diğerleri gibi monoton işler yapmadığınızı görüp, farklı olduğunuzu fark ettiğinde büyük olasılıkla sizin firmanızı tercih edecektir.

E-ticareti hayata geçirebilir misiniz?

Yeterli reklam ve tanıtımı yapmanız hitap ettiğiniz kitleye ulaşmanız için kaynaklarınızın bir kısmını bu alan için kullanmalısınız. Sitenizde sorunsuz bir şekilde satış yapmak için bu adımları da yerine getirmeniz gerekmektedir;

  • Müşteri memnuniyetini ölçmek için anket uygulama,
  • Sitenizi ve yaptığınız değişiklikleri düzenli olarak güncelleme,
  • Ürünlerinizin sevkiyatını sorunsuz şekilde yapma,
  • Site ve kullanıcıların güvenliğini sağlama.
Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap