Google Adwords Nedir ?

Blog Single

Google Adwords adından da belli olduğu gibi Google’ın sunduğu bir reklam hizmetidir. Reklamını yayınlayarak Google da üst sıralara çıkmak ve daha fazla müşteriye hizmet vermek isteyen işletmeler tarafından sıkça tercih edilen bir hizmettir. Google’ı dünyanın en büyük markası yapan ve gelirlerinin %90’ını sağlayan kanal Google Adwords ‘tür. Google arama motoru üzerinde pazarlama yapmak isteyenler için çok geniş tercih imkanları sunmaktadır. Kişiler yayınlayacakları sponsor linkler ve reklamlar için hedef kitlesini coğrafi konum, yaş, cinsiyet, meslek, dil gibi dilediği kriterlerde belirleyebilir. Böylece daha özel reklamlar hazırlayarak reklam maliyetlerini düşürebilir.

Google Adwords ülkemizde en çok tercih edilen reklam hizmeti yapan en önemli etken diğer firmaların aksine düşük fiyat politikası, tıklama başına ödeme yöntemini kullanması ve video, resim, flash gibi istenilen formatta reklamlara olanak sağlamasıdır.

Google Adwords ile ilgili ipuçları :

  • Yukarıda da kısaca bahsettiğimiz gibi Google Adwords ile reklamlarınızı firma hedeflerine göre özelleştirebilirsiniz. Reklamlarınızı istediğiniz coğrafi konuma, dile, mesleğe, yaşa ve buna benzer bir çok kritere göre belirleyebilir böylece düşük maliyetle istediğiniz kazanca ulaşabilirsiniz.
  • Firmanızın bulunduğu sektörle ilgili anahtar kelimeler belirleyip bunlar üzerinden reklam vererek ilgili anahtar kelimeler web de arandığında sitenizin üst sıralarda gelmesini sağlayabilirsiniz.
  • Google Adwords’ün tıklama başına ödeme yöntemi ile bütçenizi istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Bu yöntemde reklamlarınız Google üzerinde yayınlanır ancak ödeme kullanıcılar reklamınıza tıkladığı taktirde gerçekleşir. Belirlenen bütçe bittiğinde reklamda otomatik olarak kesilir.
  • Google Adwords ile reklam performanslarınızı ölçebilirsiniz. Verdiğiniz reklamlardan olumlu bir etki alıyorsanız devam edebilir veya aksi bir durum yaşıyorsanız reklam stratejilerinizi değiştirebilirsiniz.
  • Bilgisayar, tablet, telefon gibi cihazlardan reklam yayınlamanın dışında mobil uygulamalardan da reklam yayınlayarak kullanıcılara her yerden ulaşabilirsiniz.
  • Reklamlarınızın istediğiniz zaman diliminde istediğiniz aralıklarla yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Ancak bunu yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta sürekli reklam yayını yaparak kullanıcıların sıkılmasına neden olmamaktır. Reklamlar sürekli değil belirli aralıklarla yayınlanmalıdır.
  • Yukarıda anlattığımız ipuçlarını dikkate alarak sizde uygun bir bütçe ile reklam yayınlatabilirsiniz. Ancak Adwords reklamlarının yanı sıra siteniz için SEO çalışmaları yürütmezseniz ne kadar reklam verseniz dahi istediğiniz başarıyı elde edemezsiniz. Arama motorlarında organik yollarla kalıcı olarak üst sıralara yerleşmenizi sağlayan SEO ile ilgili detaylı bilgi almak için “E-Ticarette Başarıyı Yakalamak İçin 5 Seo İpucu” yazımızı okuyabilirsiniz.
Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap