Fiziksel Mağaza Mı Yoksa E-Ticaret Sitesi Mi ?

Blog Single

Bu yazımızda e-ticaret siteleri ve fiziksel mağazalar arasındaki farklardan bahsedeceğiz. E-ticaret sitelerinin artıları ve eksileri, fiziksel mağazalara göre farkları, personel sayıları, ciroları ve daha bir çok başlık bu makalede…

Aslında makale başlığımızdaki sorunun cevabını siz vereceksiniz. Biz bu yazıda sizlere 2 türlü kıyaslama yapacağız. Uzun yıllara dayanan sektördeki tecrübelerimize istinaden, fiziksel mağaza ve e-ticaret siteleri arasındaki farkları sizlerle paylaşmak istiyoruz.

Örnek olarak ayakkabı ve çanta ürünleri satmak istiyorsunuz. Öncelikle iyi bir ciro elde edebilmek için, işlek bir alışveriş ortamı seçmeniz gerekiyor. Kaliteli ürünler, güler yüzlü satış personelleri, iyi bir stok programı, güzel bir dekorasyon ve huzurlu bir alışveriş ortamına ihtiyacınız var. Peki ülkemizde en işlek alışveriş ortamında 1 günde satılan ayakkabı sayısı sizce kaçtır ? En büyük alışveriş merkezlerinde, en iyi alışveriş gününde (bayram öncesi vs.), en bilinen mağazanın maksimum satış adedi 1000 çifttir. Tabi bu ürünleri sattıktan sonra tüm ürünlerin takımları bozulmuştur. Yani belli numaralardan bazı model ayakkabılar artık stokta yoktur ve vitrinden kaldırmak gerekir.

Eğer küçük bir ayakkabı mağazası kurmak istiyorsanız, günlük maksimum 40 çift ayakkabı satışı yapabilirsiniz. Tabi bu söylediğimiz rakamlar en iyi alışveriş gününde gerçekleşebilen maksimum rakamlardır.

Peki E-Ticaret Sitelerinde durum nasıl ?

E-Ticaret Sitenizin, normal mağazalara göre büyük bir farkı yoktur. Yazımızın başında da belirttiğimiz gibi, fiziksel mağazada uyguladığınız faktörler e-ticaret sitelerinde de geçerlidir. Kaliteli ürünler, güler yüzlü personel yerine, samimi bir müşteri temsilcisi, iyi bir e-ticaret yazılımı, güzel bir alışveriş sitesi teması, kolay ürün izleme ve satın alma aşamalarını oluşturabileceğiniz bir yapıya ihtiyacınız var. Bu imkanları sağladıktan sonra e-ticaret sitelerinde ne kadar satış yapabilirsiniz ?

Ülkemizde en işlek işletmenin, en yoğun satış gününde, mağaza önünden geçen kişi sayısı kırk bindir.(İstinyePark AVM Verileri) Mağaza içerisine giren kişi sayısı maksimum iki bin ile üç bin kişi arasındadır.

Türkiye’de internet kullanım oranı, tüm nüfusa oranla %45 tir. Türkiye’de 35 milyonun üzerinde internet kullanıcısı, 36 milyon aktif Facebook hesabı vardır. (Sahte hesaplar dahil)

Günde ortalama 4-5 saatimizi kişisel bilgisayarlar üzerinden, 2-3 saatimizi mobil cihazlar aracılığıyla internette harcıyoruz. Günde ortalama 2 saat 32 dakikamızı sosyal medyada geçiriyoruz. Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu olan Facebook’u (%93), sırayla Twitter (%72), Instagram (%71))Google+ (%70) , ve LinkedIn (%33) takip ediyor.

Facebook

Bu bilgilere göre Facebook üzerinden başarılı bir reklam kampanyası ile günlük maksimum 1 milyon tıklama alabilirsiniz. Yani 1 milyon kişi e-ticaret sitenizi ziyaret edebilir. Tabi bunun için profesyonel bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekmektedir. Facebook üzerinden yapacağınız başarılı bir reklam maliyeti tıklama başına 0.10 TL dir.

Ülkemizde e-ticaret sitelerinde alışveriş ortalaması 100 kişide 1 kişidir. Buna göre 1 ayakkabı satışı için 10 TL’lik reklam harcaması yapılmaktadır. Ortalama 8 TL Kargo ücreti hesaplanmaktadır. Mağazada harcadığınız giderler ile e-ticaret sitesi üzerinden yaptığınız satışlar arasındaki fark budur. E-ticaret sitelerindeki avantaj, bütçeyi ne kadar çok tutarsanız o kadar çok satış elde edebilirsiniz. Burada gözetmeniz gereken en önemli faktörler, devamlı stok bulundurmak, iyi bir çağrı merkezi ve kalitede istikrardır.

E-ticaret sitelerinde de fiziksel mağazalarda olduğu gibi satış yapmanın formülü yazımızda belirttiğimiz faktörlerdir. Makalemizde verdiğimiz bilgiler ile ilgili her türlü sorularınız için Wecart E-Ticaret Yazılımı Danışmanlarını arayabilirsiniz.

Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap