E-Ticaret Sitelerinde Ürün Fotoğrafları Nasıl Olmalı ?

Blog Single

E-ticaret sitelerinde ürün fotoğrafları satış oranlarını etkileyen en önemli etkendir. Fiziksel mağazalardaki ürünü inceleme ve dokunma hissinin yerini alabilmesi için bazı noktalara dikkat etmek gerekmektedir. Ziyaretçilerin o ürünü almasındaki en büyük etkenler ürün açıklaması, ürün resimleri ve müşteri yorumlarıdır.

Profesyonel bir fotoğrafçıyla anlaşabilir veya basit adımlarla kendiniz de yapabilirsiniz.

Işıklandırma ve fon çok önemlidir

Fotoğraf çekiminde ışıklandırma ve fon önemlidir. Lightbox denilen “beyaz ışık kutusu” nu kendiniz yapabilir veya hazır olarak da satın alabilirsiniz. Lightbox denilen sistemler aşağıdaki gibi bir yapıdadır. Ürünün yeterli ışık altında daha net fotoğraflarının çekilmesi için kullanılmaktadır.

E-ticaret sitelerinde ürün fotoğrafı

Farklı açılardan fotoğraf alınmalıdır

Ürünün özelliğine göre farklı açılardan farklı fotoğraflar alınmalıdır. Örneğin bir ayakkabı için yan, arka, ön ve üstten görüntülerini almanızda fayda vardır. Eğer ürün desenli bir ürünse desenin özelliğini gösterecek şekilde yakından bir fotoğrafını da alabilirsiniz.

Eğer ürününüz bebek arabası gibi farklı şekillerde kullanılabilen bir ürünse, farklı kullanım şekillerini çekip müşterinize gösterebilirsiniz.

Veya bir bayan gömleğindeki, dantel detayını, fermuar detayını ön plana çıkarmanız ürünün seçimi için önemli olabilir.

Giyilebilir ürünlerde canlı manken kullanımı da ürün tercihinde etkilidir. Pantolon gibi ürünlerde boydan fotoğraflanmalı, tunik ve gömlek gibi ürünlerde ürünün boyu da ayrı bir resimde görüntülenecek şekilde ayrıca çekilmelidir.

Ürün fotoğrafları kaliteli olmalıdır

Ürün fotoğrafları kaliteli olmalı, yüksek çözünürlükte çekilmelidir. Fotoğrafın tonları, netliği, ışığı ürünün ortaya çıkmasında çok ekilidir. Kaliteli bir dijital fotoğraf makinesi ile çekimlerinizi kolayca yapabilirsiniz.

Yüksek çözünürlükte çekilen fotoğraflar, kalitesi düşürülmeden boyutu küçültülerek kullanılmalıdır. Eğer e-ticaret alt yapınız otomatik resim boyutlandırma ve kalite ölçeklendirme özelliğine sahipse, resimleriniz ilgili yerlerde gerekli boyut ve kalitede otomatik olarak listelenecektir. Eğer bu özelliğe sahip değilse kendiniz bu boyut küçültme işlemini yapmalısınız.

 360 derece ürün fotoğrafları da kullanabilirsiniz

360 derece ürün fotoğrafları çok etkili olabilmektedir. Kullanıcı ürünü her açıdan rahatça inceleyebilecektir. Bu tarz fotoğraf çekimleri için ürünün sabit bir nokta etrafında dönebileceği döner sistemler kullanılmaktadır. Ürün belli açılarda döndürülerek çoklu fotoğraf çekimi yapılır. Daha sonra bu fotoğraflar bir yazılım aracılığı ile birleştirilerek 360 derece ürün fotoğrafına dönüştürülmektedir.

Ürün fotoğrafları tutarlı olmalıdır

Sitenizdeki bütün ürünlerde aynı fon rengini kullanmalısınız, aynı tarzdaki ürünleri aynı derinlikte ve aynı açılarda çekmelisiniz. Bu sitenizde aynı tarzı oluşturmanız için faydalı olacaktır.

Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap