E-Ticaret Sitelerinde Canlı Desteğin Önemi

Blog Single

Online alışveriş yapan kullanıcıların güvenini kazanıp, isteklerini yerine getirmek gün geçtikçe zorlaşıyor. Hiç aklınıza gelmeyecek nedenlerden dolayı alışverişi yarıda bırakıp siteyi terk edebiliyorlar. Bunun nedenlerine daha yakından bakacak olursak, kullanıcıların alışveriş esnasında karşılaştıkları bir sorunun cevabını hızlı bir şekilde bulamayışları karşımıza çıkıyor. Sitenin iletişim kısmında yer alan telefon ve e-posta seçenekleri artık zorunlu olmadıkça tercih edilmiyor. Kullanıcılara neden tercih etmedikleri sorulduğunda ise karşımıza site yetkililerinin geç cevap vermesi ortaya çıkıyor. Bu yazımızda kullanıcılara daha hızlı dönüşler yapmamızı sağlayan E-Ticaret Sitelerinde Canlı Destek özelliğinin öneminden bahsedeceğiz.

Kullanıcılar İle Kolay İletişim:

Siteye gelen kullanıcıların en çok şikayet ettikleri konulara baktığımızda müşteri hizmetlerinde meydana gelen yoğunluk karşımıza çıkıyor. Bu yoğunluk ile karşılaşan kullanıcılar çoğu zaman siteden mutsuz bir şekilde ayrılıyorlar. Canlı destek özelliği ile bu durumların önüne geçebilir, kullanıcılarınıza zaman kaybı yaşatmadan hızlı yanıtlar vererek sitenizden mutlu bir şekilde ayrılmalarını sağlayabilirsiniz.

Gerçekçi Kullanıcı Analizi:

Sitenizde ki canlı destek özelliği üzerinden kullanıcılarınızın online alışveriş sırasında en çok karşılaştığı sorunları tespit edebilir ve bu konular üzerinde çeşitli iyileştirmeler yapabilirsiniz.

Düşük Maliyet :

Canlı destek özelliğini sitenize eklemek, müşteri hizmetlerinin size çıkardığı maliyeti daha aza indirecektir. Müşteri hizmetlerinde çalışan personeller aynı anda birkaç kullanıcı ile ilgilenemezken, canlı destek özelliği sayesinde bir personel aynı anda birkaç kullanıcıya hizmet verip sorunlarına çözüm arayabilir.

Mutlu ve Sadık Kullanıcılar:

Online alışveriş sırasında kullanıcılar sitede birden fazla sorun ile karşılaşabiliyorlar. Bu sorunlar gerek sistemsel gerekse bireysel olabiliyor. Fakat kullanıcıların çoğu telefon ile müşteri hizmetlerini aradıklarında uzun bir süre bekleyeceğini düşündüğünden iletişime geçmeyi istemiyorlar.

Canlı destek sayesinde ise kullanıcının sorununu doğru ve hızlı bir şekilde çözüp alışverişini mutlu bir şekilde tamamlamasını sağlayabilirsiniz. Kullanıcının yanlış ürünü almasını engelleyebilir ve aradığı ürüne yönlendirebilirsiniz. Bu sayede kullanıcılar ile aranızda bir bağ oluşacak ve ortalama sepet tutarınız artacaktır.

Marka Bilinirliği Sağlamak:

Online alışveriş için sitenize gelen kullanıcılar sitenizden mutlu bir şekilde ayrıldıklarında, memnuniyetlerini iş ve arkadaş çevresinde paylaşarak bir nevi markanızın reklamını yapmış olacaklardır. Aynı zamanda kullanıcının kendisi de zamanla markanızın sürekli müşterisi haline gelecektir. Bu nedenle kullanıcıların karşılaştıkları sorunu en hızlı ve doğru şekilde çözüp, sitenizden mutlu bir şekilde ayrılmalarını sağlamalısınız.

Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap