KOBİ’ler İçin E-Ticaret Önerileri

Kobiler İçin E-Ticaret

Çağımızda internetin sıkça kullanılmaya başlanılmasıyla birlikte e-ticaretin önemi de gözle görülür bir şekilde artış göstermiştir. Bu durum kobilerin Türkiye piyasasında kendine yer bulmasıyla birlikte, hızla bu piyasadaki yükselişini sağlamıştır. Tamda bu nedenden dolayı e-ticaret kobiler için çok önemli bir fırsat olarak nitelendirilir. Kobilerin e-ticaret ile piyasaya daha derinden katılması rakipleri ve müşterileri etkileyeceği gibi pazar şartlarını da değiştirerek sektöre canlılık katacaktır. Günümüzde e-ticaret siteleri geçmiş yıllara oranla milyon dolarları aşan cirolarıyla büyük bir pazar hacmine ulaşmıştır. Fakat dünya piyasası düşünüldüğünde ülkemizde e-ticaret hala gelişiminin başında yer almaktadır. Bu nedenle ülkemizde pazar standartlarını iyileştirme sürecine gidilmelidir. Özellikle B2C (işletmeden tüketiciye) ticaret türünde kişisel bilgilerin güvenliği konusunda sıkıntılar yaşandığı için, ödeme işlemlerinde hala sorunlar oluşmaktadır. Dünya piyasasında ise e-ticaret uygulamaları düşünüldüğünde B2B (İşletmeden İşletmeye) e-ticaretin kobilere büyük katkıda bulunduğunu söylemek mümkündür. Bizde bu yazımızda e-ticaretin kobilere sağladığı yararları ve avantajları inceleyeceğiz.

E-ticarette, yukarıda da bahsettiğimiz gibi B2B yani işletmeden işletmeye ticaret ön plana çıkmaktadır. Durum böyle olunca günümüzde ticaretin %80 inden fazlası B2B başlığı altında gerçekleşmektedir. İnternet etkileşimin artmasıyla birlikte e-ticaret vazgeçilmez bir hale gelirken bu kobiler içinde kaçırılmayacak bir fırsata dönüşmüştür. Şöyle ki kobiler e-tedarik, e-crm, e-pazaryeri uygulamaları açısından oldukça geniş bir teknolojik altyapıya sahiptir. Bu nedenle küçük bir işletme dahi, basit bir web sitesiyle hayal bile edemeyeceğimiz sayıda tüketiciye ulaşabilir. Buna benzer küçük işletmelerin bu noktaya gelmesi ise dev reklam kampanyalarına sahip çok büyük firmalarla eşit rekabet imkanı sağlar. Pazar şartlarını bilmek tüketiciye kolay yoldan ulaşmak ve tüketiciyle iletişime geçmek gibi kolaylaştırıcı etkenlerin olması hemen her kobiye büyüme şansı vermektedir. Tabi bunun için doğru bir başlangıçla hedefe odaklanmak önemlidir.

Ülkemizdeki kobilerinde bir bütünlük ve uyum içerisinde olmaları, elektronik ortamda kendi pazaryerleri ile tedarik zircirlerini kurmaları gerekmektedir. Bu durum kobileri bir çok zorluktan kurtaracak ve pazara uzaklık, bilgi eksikliği gibi sorunları ortadan kaldırarak başarıyı yakalamalarını sağlayacaktır. Fakat e-ticaret ülkenin tüm ticari sorunlarını çözemez. E-ticaret konusunda yeterli deneyim ve tecrübeye sahip olmayan ülkeler e-ticareti sadece reklam ve pazar araştırması olarak kullanmaktadır. Dünya genelindeki büyük işletmeler ise kendilerini tamamlayan kobileri daha da güçlendirip sağlıklı hale getirmektedirler. Düşük fiyatı baz alarak tedarik yönlü çalışan ülkemiz kobilerinin rekabet güçlerinin düşük seviyede olduğu görülmektedir. Bu kobilerin kalitenin kötü olması pahasına düşük fiyatlarla mal ve hizmet üretiminden bir an önce kurtulması gerekmektedir. Aksi takdirde ülkemiz dünya piyasalarıyla rekabet edecek noktaya gelemeyecektir. Bundan dolayı işletmelerinin %90’ ı kobi olan ülkemizde e-ticaret zincirlerinin, e-pazaryerlerinin ve e-crm uygulamalarının kobi odaklı çalışması gerekmektedir. Kobiler müşteri ile ilişkilerini daha iyiye taşımak adına bu etkileşimi elektronik ortamda yapabilmelidir. Unutmayın ki daha doğru ve kaliteli hizmet sağlayan firmalar rakipleri olan büyük firmaları yakalayabilir ve hatta geçebilir.

 

 

Benzer Yazılarımız

Tüm Yazılarımızı İnceleyin !