Karlı Havalarda E-Ticaret Ciroları

Karlı Havalarda E-Ticaret Ciroları

Karlı ve yağmurlu havalar e-ticaret siteleri için büyük bir ciro sağlıyor. Dışarıda gezebilecek bir hava olmadığı zaman e-ticaret % 20 oranında artış gösteriyor.

2014 ve 2015 yıllarında yağan bereketli kar yağışı nedeni ile, ülkemizde evden dışarı çıkamayan bir çok insan internet trafiğini oldukça artırıyor. İnternet trafiği arttıkça e-ticaretin de yükseldiğini net bir şekilde izliyoruz.

Social netwok filminde de bu konudan bahsediliyor. Mark Zuckenberg yağmurlu bir havada davada iken avukatlara dışarıda yağmur yağdığını ima ettiği sahnede internet trafiğinin oldukça arttığını belirtmek istiyor.

Kötü hava koşulları ülke genelinde internet üzerinden alışverişi yüzde 20 oranında artırdı. E-ticarete en yoğun ilgiyi üç büyükşehir gösteriyor. Başta İstanbul olmak üzere ülkeyi etkileyen yoğun kar yağışı, e-ticaret site sahiplerinin yüzünü güldürüyor.

Karlı havalarda internet üzerinden daha çok zincir, kar lastiği gibi ürünlere ilginin arttığını da Google Trendlerinden izlemek mümkün. Kar yağınca insanlar dışarı çıkıp alışveriş yapmak yerine internet başından alışverişi tercih ediyor. Otomobillere yönelik talepler ön plana çıkarken. Kışlık kıyafet ve ısınma ürünlerine de talep artıyor. Böyle dönemlerde internetten her türlü ürünün siparişi verilebiliyor.

Karlı Havaların E-Ticaret Cirosuna Etkisi

Bu dönemlerde sevkiyat sorunu yaşanabiliyor, ancak siparişi veren müşteriler de bu sorunu göze alıyor. Türkiye’de e-ticaret hacminin yüzde 50’den fazlasının büyük şehirlerde yapılıyor. İstanbul, Ankara ve İzmir, e-ticaretin en yaygın olduğu şehirler. Bu şehirlerde yağan kar doğrudan talebi etkiliyor. E-ticaret sitelerinin cirolarının yüzde 30-50 arasındaki cirosu İstanbul’dan geliyor. Sitelerin ciroları doğrudan etkileniyor.

Binlerce firma sayısına ulaşan sektörün, 2014’de bir önceki yıla göre yüzde 30 oranında büyüyerek 18 milyar TL’lik ciroya ulaştığını izliyoruz. 2015 yılında e-ticaret hacminin, 2014’te olduğu gibi en az yüzde 30’luk büyüme yapacağını ön görüyoruz. E-ticaretin ülkemizde, önümüzdeki beş yılda en az beş kat büyümesi gerekiyor.

Kadınların e-ticaret sitelerini kullanımı

Kadınların E-Ticaret Sitelerini Kullanım Oranı

Dönemsel olarak farklı ürün kategorileri öne çıksa da e-ticarette tüketici elektroniği ve hazır giyimin iki ana kategori olduğunu izliyoruz, ama artık internet üzerinden satılmayan hiçbir şey bulunmadığını da biliyoruz. Kırsal kesimin kullanımı da arttı. Mağazaya ve markaya ulaşamayan bu bölgeler çareyi internette buluyor. Kadın ve erkeğin e-ticareti kullanım oranları da değişiyor. Beş altı yıl önce erkeklerin oranı yüzde 80 düzeyindeydi. Bu oran şimdi yüzde 60’lara indi. Kadınlar internetten alışverişi artırdı.Ayrıca fiyat ve çeşit olarak internet daha fazla seçenek sunuyor. İnternet sitelerinin yaptığı kampanyalar ve sundukları özel fiyatlar ilgiyi artırıyor.

12 milyon kişi E-Ticarette

E-ticarette güvenlik konusu artık büyük oranda sorun olmaktan çıktı. İnternette kredi kartı kullanımı çok yaygınlaştı. Artık insanların eski endişeleri azaldı. Firmalar son derece büyük önlemler alıyorlar. Güvenlik konusu çok ilerledi. Artık tüketiciler internette ürün çeşitliliğinin daha fazla artmasını istiyorlar. Bugün Türkiye’de e-ticareti deneyimleyen 12 milyon kişi var. Tabii ki gene tedbiri elden bırakmadan satın alma yaparken siteye iyi bakmak gerekiyor. Ne zaman açıldığını ve nasıl hizmet verdiğini dikkatlica araştırmak gerekiyor.

    Benzer Yazılarımız

    Tüm Yazılarımızı İnceleyin !