E-Ticaret Sitesi Nasıl Olmalı ?

E-Ticaret Sitesi Nasıl Olmalı
Dünyada her geçen gün teknolojinin gelişmesi ve hayatımızın büyük bir parçası haline gelmesi insanları e-ticarete yöneltmiş durumda. Müşteriler artık fiziki mağazaları gezerek vakit harcamak yerine internet üzerinden alışveriş yapmaya daha sıcak bakıyor. Bu durumda internet üzerinden sanal mağaza açan işletme sayısını bir hayli arttırmış bulunuyor. Ancak sadece sanal mağaza açmak satış gelirlerini arttırmak için yeterli bir neden değil. Müşteriler fiziki mağazalarda olduğu gibi sanal mağazalarda da şık bir tasarım ve düzen görmek isterler. E-ticaret sitesine gelen ziyaretçiler ürün kategorilerine rahatça bakabilmeli, alışverişlerini vakit kaybetmeden kolayca tamamlayabilmelidir. Bunun için e-ticaret sitelerinin dikkat etmesi gereken bazı önemli noktalara yazımızda yer verdik.

Öncelikle yeterli bir e-ticaret alt yapısına sahip olmanız gerekir. Web sitesi bazı teknik özellikleri ve detayları içinde barındırmıyorsa firmanızı tanıtan bir broşür olmaktan ileri gidemez. Bunun yanı sıra sayfaların sık sık güncellenmesi, ödeme seçeneklerinde müşteriyi sıkıntıya düşürmeyecek birkaç imkan sunulması(kapıda ödeme vs.),sitenin hızlı olması, alışverişin hızlı ve kolay tamamlanabilmesi en önemli unsurlardan birkaçı. Ayrıca zorunlu üyelik isteyen e-ticaret sitelerinin de müşteriler tarafından daha az tercih edildiği bir gerçek.

E-ticaret sitesinde olması gereken 10 altın kural;

• Sıkça sorulan sorular bölümü oluşturulmalı ve her sayfadan buraya link verilmelidir.
• Satıcı, ürün tanıtımında destek bilgisi için her sayfaya ya da bilgi merkezine link vermelidir.
• Web sitesinde firmayı tanıtıcı bilgiler, ticari isim, adres, telefon, e-mail ve faks bilgileri kolay erişilebilir şekilde açık ve net verilmelidir. Firma bilgilerinin verilmesi satıcı ve müşteri arasında güven arttırıcı unsurlardandır.
• Alım satımla ilgili olan tüm ticari işlem ve para transferleri konusunda hangi hukuka tabi olunacağı ve hukuki zorunluluklar açıkça belirtilmelidir.
• E-Ticaret sitesinde satışa sunulan tüm mal ve hizmetlerin ayrıntılı bilgileri site üzerinde verilmelidir.
• Sitede site içi arama motoru fonksiyonu bulunmalıdır. (Alıcı aradığı ürünü vakit kaybetmeden aratarak bulmak isteyebilir )
• Her sayfada Müşteri hizmetlerine bağlı bir link olmalıdır. Ayrıca Müşteri hizmetlerine gelen her soru ve şikayet incelenerek geri dönüş yapılmalıdır.
• Satıcı, alıcıya soru ve şikâyetlerinin üzerinde çalışıldığına ve kendilerine en geç 1 işgünü içerisinde geri bildirimde (e-posta, telefon, faks vs. yoluyla) bulunulacağını belirten bir e-mail göndermeli ve söz verilen sürede alıcıya cevap verilmelidir.
• Satıcı, satılan mal veya sunulan hizmetle ilgili tüm sınırlamalarını (Ülke dışına satış yapmıyoruz vb.), Alıcıların kişisel bilgilerini girmeden ya da ürün, servis seçimi yapmadan önce görmelerini sağlamalıdır.
• E-Ticaret sitenizin tasarım ve teknik özellikleri, sayfalara ulaşmada engel olacak şekilde yavaş çalışmasına, zaman kaybına yol açmasına neden olmamalıdır. Bazı e-ticaret siteleri gereğinden fazla animasyon ve resim yüklü olmaları nedeniyle düşük performansta çalışmakta, bu da müşterilerin siteye bir daha uğramamasına yol açmaktadır.

Benzer Yazılarımız

Tüm Yazılarımızı İnceleyin !