E-Ticaret Siteleri İçin Yönetim ve Analiz Araçları

E-Ticaret Analiz Araçları

Bu yazımızda e-ticaret siteleri için kolay kullanılabilen, etkili yönetim ve analiz araçlarını inceledik. E-ticaret sitenizi açtıktan sonra ihtiyaç duyabileceğiniz araçları kullanarak, satışlarınızı ve müşteri memnuniyetini arttırabilirsiniz.

Ziyaretçi davranışlarını izlemek, üyelerinize e-mail ile ulaşmak, çeşitli formlar ile dönüşler almak veya hangi sayfanızdan en çok çıkış olduğunu incelemek gibi yapmanız gerekenleri takip edeceğiniz bu araçlar ile sitenizin verimliliğini arttırabilirsiniz.

E-Ticaret Analiz Araçları-1

Kissmetrics ziyaretçi verilerinizi alıp size ziyaretçilerinizle ilgili çeşitli analizler sunar.  A/B Testleri yapabilir, sayfanızdaki adımları kaydederek oluşturacağınız huni analizleri ile (funnel) ürünü ekleme, sepeti onaylama, ödeme gibi adımlarınızı takip edebilir, ziyaretçilerin hangi aşamada vazgeçtiklerini veya devam ettiklerini görebilirsiniz. Müşteri segmentasyonu yapabilir, bu segmentasyonlara göre farklı formlar görmelerini sağlayabilirsiniz.

kissmetrics’in aylık 200$ dan başlayan üyelik ücretleri bulunmaktadır. Ücretsiz deneme sürümü ile özelliklerini deneyip, sitenize neler kazandıracağını görebilirsiniz.

http://www.kissmetrics.com

 

E-Ticaret Analiz Araçları-2

Mixpanel de kissmetrics ile benzer özellikleri taşımakla beraber gerçek zamanlı analiz konusunda oldukça güçlüdür. Funnel raporları alabilir, gelişmiş A/B testleri yapabilirsiniz. Mobil ziyaretçilerinizin analizini de oldukça detaylı bir şekilde izleyebilirsiniz.  Farklı tetikleyicileri otomatik e-posta gönderimi için de kullanılabilirsiniz. Mixpanel, e-ticaret siteleri için oldukça kullanışlı analizler sunmaktadır.

Bu uygulamanın bir başka güzel tarafı da yeni başlayan ve günlük 3000 ziyaretçi üstüne çıkmayan siteler için ücretsiz olmasıdır. Hemen deneyebilirsiniz.

http://www.mixpanel.com

 

E-Ticaret Analiz Araçları-3

Clicky de gerçek zamanlı ziyaretçi analizi yapabileceğiniz bir analiz aracıdır.  Yönetim paneli oldukça kolay olan araçta, harita üzerinden gerçek zamanlı ziyaretçilerinizi görebilir, sayfa bazında en çok ziyaret edilenler, geçirilen zaman, gerçekleştirilen eylemler gibi analizleri de görebilirsiniz. Sayfalarınızın sıcaklık haritasını (heatmaps) da izleyebilirsiniz. Sıcaklık haritaları ile sayfalarınızda en çok tıklanan butonlar, veya sayfanın hangi bölümünde daha çok zaman geçirildiğini de görebilirsiniz.

Sitenizin uptime kontrolünü de yapabilir, bir sorun oluştuğunda sizi uyarmasını sağlayabilirsiniz.

Clicky’nin de ücretsiz versiyonu ile başlayarak, verilerinizi analiz edebilirsiniz.

https://clicky.com/

 

E-Ticaret Analiz Araçları-4

Hotjar da bizim favori araçlarımızdan birisidir. Ücretsiz sürümü ile bir çok analiz yapabilirsiniz. Sıcaklık haritaları, ziyaretçi video kayıtları, dönüşüm hunileri, form analizleri ile farklı incelemeler yapabilirsiniz. Özellikle ziyaretçi video kayıtları ile ziyaretçilerinizin sitedeki davranışlarını anlayabilir, form analizleri ile sitenizdeki formlarda eksiklerinizi görebilirsiniz. Farklı tetikleyiciler ile ziyaretçilerinize anketler, formlar gösterebilir, cevaplarını analiz edebilirsiniz.

https://www.hotjar.com
E-Ticaret Analiz Araçları-5

 

 

MailChimp en çok kullanılan toplu e-posta gönderim araçlarından biridir. 2000 üyenize, aylık toplam 12000 e-mail gönderimini ücretsiz yapabilirsiniz. İçerisindeki hazır e-posta gönderim taslakları ile kolayca harika tasarımlı e-postalar hazırlayabilirsiniz. E-postalarınızın açılma oranı, tıklanma oranı gibi verileri de takip edebilirsiniz. Tabi yeni e-ticaret kanunu dolayısıyla sadece e-posta gönderim izni aldığınız müşterilerinize gönderim yapmalısınız. Aksi takdirde, bir ceza ile karşılaşabilirsiniz.

http://www.mailchimp.com

 

E-Ticaret Analiz Araçları-6

Semrush ise e-ticaret sitenizi SEO (arama motoru optimizasyonu) açısından analiz edebileceğiniz güçlü bir araçtır. Kendi sitenizi analiz edebileceğiniz gibi, rakip siteleri analiz edip, en çok ziyaretçi çektikleri anahtar kelimelerini, önemli sayfalarını görebilirsiniz. Bu şekilde rakiplerinizi inceleyip, kendi sitenizde değişiklikler yapabilirsiniz.

http://www.semrush.com

 

E-Ticaret Analiz Araçları-7

Zopim canlı destek uygulaması ile sitenize ekleyeceğiniz küçük bir kod yardımıyla ücretsiz canlı destek uygulamasına sahip olabilirsiniz. Ücretsiz sürümünde aynı anda tek bir müşteri ile yazışmanıza izin vermekte olan Zopim, yeni başlayan e-ticaret siteleri için oldukça kullanışlıdır. Arayüzünü kendi sitenizin renklerine göre özelleştirebilirsiniz.

Ayrıca ayarlardan türkçe seçtiğiniz taktirde, uygulamayı türkçe olarak kullanabilirsiniz.

http://www.zopim.com

 

E-Ticaret Analiz Araçları-8

E-ticaret siteniz ile bağlantılı sosyal medya hesaplarınızda gelecek zamanlı paylaşımlar yapmak için Buffer’ı kullanabilirsiniz. Önceden hazırladığınız paylaşımınızı kaydedip, ne zaman yayınlanmasını istediğinizi seçmeniz yeterli. Sosyal medyada aktif olan saatlerde yapmanız gereken paylaşımları ayarlayıp, otomatik bir şekilde yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

http://www.buffer.com

 

E-Ticaret Analiz Araçları-9

Hootsuite ile bütün sosyal medya hesaplarınızı tek bir merkezden yönetebilirsiniz. Buffer ile benzer olarak paylaşımlarınız için zamanlama belirleyebilir, dönüşleri analiz edebilirsiniz.

http://www.hootsuite.com

 

    Benzer Yazılarımız

    Tüm Yazılarımızı İnceleyin !