E-Ticaret Hayatınızı Değiştirecek 7 Kitap

Ülkemizdeki büyük ölçekli e-ticaret siteleri için, aslında her şey bir rüya ile başlamıştı. İmkansızlıklar içerisinde düşlerinin peşinden giden, ısrarcı girişimciler, bugün ülkemizin elektronik ticaretine yön veren milyonlarca dolarlık şirketlerin patron koltuklarında oturuyorlar. İleride, belki de bu kişilerden birisi siz olacaksınız. Eğer sizde onlar gibi azimli bir girişimci olmak istiyorsanız bu makalemizde yayınladığımız kitapları kesinlikle okumanızı tavsiye ediyoruz. Yazımızda, farklı toprakların içerisinden çıkan e-ticaret yatırımcılarından bahsetmiyoruz, aksine aranızdan çıkan ve sizlerin yürüdüğü yollarda yürüyen Türk E-Ticaret Girişimcilerinin neler yaşadıkları ve hangi duruma nasıl tepki verilmesi gerektiğini anlatan kitaplardan önerilerde bulunuyoruz. Kitapları okuduktan sonra, bu yola çıkmaya veya yolunu değiştirmeye karar veren arkadaşlarımıza özel ipuçlarını paylaşmak için Wecart E-Ticaret Yazılımının uzman danışmanlık ekibi sizleri bekliyor.

<h3>İşte Altın Kitaplar :</h3>


Kümesteki Kartal Neden Uçamaz?Burak Büyükdemir – Kümesteki Kartal Neden Uçamaz?

Nevzat, Amerika’daki yüksek lisans eğitimini yarıda bırakıp Türkiye’ye döndüğünde, kendisine gelecek vaadeden bankadaki işinden ayrılan Melih’le birlikte risk dolu bu projeye atıldı. Cem de diğer işlerini bırakıp teklif edilen ortaklığı kabul etti. Kendilerini bekleyen zor günleri hiç bilmiyorlardı. Ufak bir adımla yemeksepeti.com’un uzun yolculuğuna başladılar.
Burak ve Serkan, üniversite hayatları boyunca aldıkları eğitimi düşünmeyip mimarlık yapmaktan vazgeçtiler. Kurulu düzenlerini bozdular. Evden çalıştılar. Sıkıntı çektiler. Birlikte gittigidiyor.com adındaki hayallerinin peşine düştüler.
Halil, internette kolay hatırlanmak ve ilerde marka olabilmek amacıyla bebek.com ismini satın aldı. Alan adlarını alabilmek için evini sattı. Bu sırada ekonomik krizle mücadele etti. Küçük şirketini kurduğunda elinde maddi hiçbir şey kalmamıştı. Çevresindeki herkes ona farklı gözle bakmaya başlamıştı. Bir çok kimse hayallerine ve yapacaklarına inanmıyordu.
Onları bu yoldan çevirmeye çalıştılar, şevklerini kırdılar. Fikirlerini anlattıklarında çok bükük dudaklar gördüler. Aynı denizde yolculuk yapıyorlardı. Birbirlerini tanımıyorlardı ama hepsinin ortak özellikleri vardı. Aşıktılar, odaklanmışlardı, büyük dalgaları aşmayı, fırtınalarla savaşmayı ve en sonunda hayallerine ulaşacakları limanı düşündükleri için bu denizde yolculuğa başlamışlardı.


Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu: E-ticaretŞule Özmen – Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu: E-ticaret

Prof. Dr. Şule Özmen bu eserinde, yeni bir ticaret yolu olan e-ticareti, internet ve dijitalleşmenin iş hayatına yansımasını ele alıyor. E-ticaret, geleneksel iş modellerinden farklı bir girişimcilik yaklaşımı, farklı bir yapılanma gerektiriyor. Bir yol haritası çizme hedefinde olan kitap, bir e-iş modelini hayata geçirirken efsanelerle değil gerçeklerle yola çıkılmasını sağlıyor. Kitap, e-ticaret girişimciliğinden ve iş modellerinden e-ticaret stratejilerine, web sitesi özelliklerinden dijital pazarlamaya, veri madenciliğinden güvenlik ve ödeme sistemlerine kadar e-ticaretle kesişen tüm konuları kapsıyor. Akademik bir titizlikle ele alınan konular, aynı zamanda e-ticaret eğitimleri ve dersleri veren ve alan taraflar için bir kaynak kitap özelliği taşıyor.


Girişimciliğin Altın KurallarıErtuğrul Belen & Taylan Demirkaya – Girişimciliğin Altın Kuralları

Girişimciliğin Altın Kuralları’nda, konularına yıllarını adamış uzman 24 girişimci, profesyonel ve akademisyenin çok değerli deneyimlerini kendi kalemlerinden anlatımlarıyla bulacaksınız.
Her yazar, uzmanlık konusunu 10 adımda paylaşıyor: Girişimcilik ekosisteminden kuruluş stratejilerine, hukuktan satışa, networking’den yatırımcı ilişkilerine uzanan böylesi bir kolektif eser, Türkiye’de ilk kez yayınlanıyor.
Girişimciliğin Altın Kuralları, girişimci ve girişiminin yolculuğunda vazgeçilmez bir pusula niteliğinde!


E-ticaret Çağı

Mahir Erkan – E-ticaret Çağı

Bu kitap ışık hızında gidecek tren için son çağrı niteliğinde! Kaan Dönmez, Morhipo
Yeni çağın baş aktörlerinden biri olan e-ticaretin bugünü ve yarınına dair bilinmesi gereken her şey! Google Türkiye’de perakende ve telekom sektörleri yöneticisi olan ve Yıldız Teknik Üniversitesi’nde verdiği derslerle dijital pazarlama sektörünün geleceğine katkıda bulunan Mahir Erkan’dan e-ticaretin tüm incelikleri!
Elektronik Ticaret (E-Ticaret) neler vaat ediyor?
Mobil Ticaret(M-Ticaret) nedir?
Sosyal Ticaret (S-Ticaret), sadece sosyal ağlarımı kapsıyor?
Türkiye’de elektronik perakendecilikte son beş yıl da neler yaşandı?
İyi bir web sitesinin tasarımı nasıl olmalıdır?
Girişimcilere destek veren kurumlar hangileri? İnternet, pazarlama iletişimini nasıl değiştiriyor? Sektörün başarılı isimleri nasıl yola koyuldular?


Dijital Girişimcilik Rehberi

Serkan Ünsal – Dijital Girişimcilik Rehberi

Kurmuş olduğu sosyal zaman rehberi Dakick.com‘u Turkcell’e satan tecrübeli girişimcilerimizden Serkan Ünsal, bilgi birikimini ekosistemle paylaşmaya devam ediyor. Dijital Girişimcilik 101 adlı kitabıyla dijital girişimciliğe adım atmak isteyenlere yol gösteriyor.
Serkan Ünsal, 2012’de Dijital Girişimcilik Rehberi‘yle, 2013’te ise Silikon Vadisi ve Girişimcilik adlı kitabıyla tecrübelerini paylaşmıştı. Yine Bankalararası Kart Merkezi‘nin desteğiyle hazırlanan yeni kitap ise dijital girişimciliği en baştan ve farklı yönleriyle ele alarak tam bir başlangıç rehberi niteliği taşıyor.
Girişimcilikle ilgili temel bilgi edinmek isteyen, küçük bir danışmanlık almak isteyen girişimci adaylarına ve önünü daha iyi görmek isteyen girişimcilere hitap eden Dijital Girişimcilik 101 kitabının ‘en iyi Serkan Ünsal kitabı’ olduğunu söyleyebilirim. 🙂
Kitap yer alan Girişim, Girişimci, Finans ve Yatırım, Temel Bilgiler adlı 4 bölümün her birinde kolay anlaşılabilir, güncel ve zaman kazandıran bilgiler var.
Ücretsiz olarak erişebilirsiniz. Dijital Girişimcilik 101 kitabını aşağıda inceleyebilir, ücretsiz olarak PDF formatında BKM Yayınları içinden veya girisimcilik101.com adresinden erişebilirsiniz.


 E-ticaret: Satışta Tsunami Etkisi

Anıl Altaş – E-ticaret: Satışta Tsunami Etkisi

E-Ticaret: Satışta Tsunami Etkisi, internetten etkin satış yapmak, sosyal medyayı verimli kullanmak ve mobil ticaretle gelen yenilikleri görmek isteyen herkes için ideal bir E-Ticaret rehberi.
Anıl Altaş’ın “İnternet sayesinde satış yapmaya nasıl başlar ve yeni oluşan satış hacmini nasıl arttırırım?” sorusuna aranan yanıtlardan yola çıkarak yazdığı bu kitapta, “E-Ticaret nedir?”, “E-Ticaret yapan herkesin bilmesi gereken genel pazar bilgileri nelerdir?”, “E-Ticaret çeşitleri hangileridir?” gibi soruların yanıtlarıyla beraber, dünyada ve Türkiye’de E-Ticaretin kısa tarihçesini de bulacaksınız.


Dijitoloji

Emre Açıkel & Mehmet Çelikol – Dijitoloji

Dijitoloji, pazarlama ve satışın online çağın etkileriyle yaşadığı evrimi konu alıyor. Yazarlar Emre Açıkel ve Mehmet Çelikol, Dijitoloji ile pazarlama ve satışın en temel bileşenlerinin nasıl da geri dönülmez bir biçimde değiştiğini markalar ekseninde ele alırken, yeni nesil tüketici davranışlarını tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriyorlar.
Sosyal medyadan e-mail pazarlamasına, elektronik ticaretten mobil ticarete en güncel konularda stratejik tavsiyeler dolu olan bu kitabın benzerlerinden farkı, sektörden uzman isimlerle yapılmış söyleşilerle zenginleştirilmiş olması. Yenal Gökyıldırım, Yüce Zerey, Alemşah Öztürk, Sina Afra, Ufuk Tarhan, Halil Erdoğmuş, Esra Sertoğlu, Elif Bakiler, Alper Akcan, Kurt Onur, Emrah Kaya, Emre Tok, Erdem Yurdanur ve Mine Türkün gibi profesyonellerin deneyimleriyle birlikte, yeni nesil satış ve pazarlamanın dijital evrimine tanık olacaksınız. Ayrıca her bölümdeki QR kodları kullanarak kitabın sınırlarını da aşabileceksiniz!


Benzer Yazılarımız

Tüm Yazılarımızı İnceleyin !