E-Ticarette Sık Yapılan Hatalar

E-Ticarette Sık Yapılan Hatalar

 

Bir e-ticaret sitesinin başarısız olmasına neden olan birçok faktör bulunur. Bizde bu yazımızda e-ticaret sitelerinin müşteri kaybetmesine neden olan bu faktörleri inceleyeceğiz.

Yetersiz kargo ücreti bilgisi:

E-ticaret sitelerinden alışveriş yapan müşteriler bu alışverişin kendilerine ne kadara mal olduğunu bilmek isterler. Müşterilerin alışverişlerini tamamlamadan önce sepetteki fiyata ek olarak alacakları ürünün kargo tutarını da görmesi gerekir. Aksi halde kargo tutarının belirsiz olması müşterinin satın alma kararını olumsuz etkileyebildiği gibi siteniz hakkında da olumsuz düşünmesine neden olmasını sağlar. Araştırmalara göre kargo bedelini alışveriş esnasında öğrenen müşterilerin teslimat sırasında öğrenen müşterilere göre daha memnun kaldıkları, aynı zamanda müşteri sadakatini de olumlu yönde etkilediği gözlemlenmiştir.

Sitede blog bulunmaması:

Elektronik ticarette müşteri sadakati oluşturmak alışverişin sürekliliği için çok önemlidir. Sitenin yükseliş gösterebilmesi, marka bilinirliğinin artması için önemli noktalardan biri de devamlı yapılan alışverişlerdir. E-ticaret sitelerinin en önemli işlevi alışveriş gibi görünse de sitelerin blog oluşturmaları ve bu blogda çeşitli konularla ilgili paylaşımlar yapmaları da siteye önemli derecede müşteri çekecektir. Böylelikle müşterileriniz ile ürün sayfaları dışında bir iletişim kaynağınız bulunacak aynı zamanda ürün sayfanızla ilgili özel kampanyaları duyurma fırsatı yakalayacaksınız.

Kötü müşteri hizmetleri:

Değişen müşteri alışkanlıkları ile birlikte paralel olarak müşteri hizmetlerinde de değişimler olmaktadır. Şöyle ki dünyanın en iyi e-ticaret siteleri müşteri hizmetlerine en çok değer veren sitelerdir. Siteyle ilgili veya alışveriş esnasında şikayetlerini bildiren müşteriler anında geri dönüş almak isterler. Bu gibi durumlarda en kısa sürede geri dönüş sağlanması müşteri sadakatinin artmasını sağlayacaktır.

Yetersiz ürün özellikleri:

Müşteriler bir ürünü almadan önce o ürün hakkında her detayı bilmek isteyecektir. Bu durumda ürün hakkında detayların verilmemesi ya da eksik verilmesi müşteri sadakatini olumsuz etkileyecek ve müşteri kaybına neden olacaktır.

Ürün görselleri:

E-ticarette önemli noktalardan biride ürün fotoğraflarıdır. Ürün fotoğraflarının boyut olarak küçük olması ve çözünürlük kalitesinin yetersiz olması müşteriye alışveriş sonrası hayal kırıklığı yaşayacağı izlenimini verir.

Gereksiz bilgi talebi:

E-ticarette müşteriyi tanımak önemlidir. Fakat müşterilerin siteye üyeliği esnasında gereksiz sorular yöneltmek müşteriyi sıkacak ve siteye üye olmadan sayfadan ayrılmasına neden olacaktır.

Yetersiz iletişim bilgileri:

Müşterilerinizin sizinle iletişime geçmesini mümkün olduğunca kolaylaştırmalı ve iletişim kanallarınızı arttırmalısınız.

    Benzer Yazılarımız

    Tüm Yazılarımızı İnceleyin !