E-Ticaret’te En Çok Aranan Kelimeler

E-ticarette en çok aranan kelimeler

Kendi halinizde bir semtte tek bir müşteri kitlesine hitap ederken e-ticarete geçerek bir anda milyonlarca insana ulaşabilirsiniz. Ürünlerinizi kargo ve benzeri  yollar ile Türkiye’nin ve dünyanın her yerine rahatlıkla ulaştırabilirsiniz. Bu sizin müşteri kitlenizi yani doğrudan karınızı arttırmanız için yapabileceğiniz en kestirme yoldur. Müşteri kitleniz arttıkça ürün çeşitliliğinizde azalıp artmaya veya çeşitlendirmeye ihtiyacınız olabilir. İnternette en çok tıklananlar size bu konuda yardımcı olabilir.

Hitap ettiğiniz sektöre göre yıl içerisinde Google tarafından en çok tıklanmış kelimeler ürünlerinizi geliştirmekte size yardımcı olabilir. Öncelikle web sitenizde en çok tıklanan ürünlerinizi ve en az tıklanan ürünlerinizi listeleyebilir ve elemeyi buradan yapabilirsiniz. Örneğin tekstil sektöründe e-ticaret siteniz var ve pantolon, gömlek, etek ve benzeri bir çok ürünün satışını yapıyorsunuz. Google tarafından size sunulan Search Console sayesinde rahatlıkla en çok hangi ürün üzerine sitenize giriliyor bunu tespit edebilirsiniz veya daha önceki satış tecrübelerinizden de faydalanabilirsiniz. İki yöntemi de aynı anda kullanmak ürün çeşitliliğinizi doğru yönde arttırmanıza yardımcı olur. Eğer sadece tek bir sektöre hitap etmiyor tekstilden teknolojiye, ev eşyalarından kozmetiğe kadar bir çok alana hizmet sunuyorsanız yukarıdaki yöntemlere ek olarak  büyük e-ticaret sitelerinden olan Gittigidiyor ve benzeri siteler yıl sonlarında en çok aranan kelimelerin listesini yaparlar. Bu listelere göz atarak web sitenize yeni ürün çeşitleri getirebilirsiniz. Aynı zamanda henüz sektöre girmediyseniz ve sektör taraması yapıyorsanız bunlar size yardımcı olabilir. Şimdi Gittigidiyor tarafında açıklanmış bu kelimelere bakalım;

  • Apple iPhone Ürünleri
  • LG
  • Bisiklet
  • Apple iPhone Ürünleri
  • Kol Saati
  • TV Üniteleri
  • Tablet
  • Playstation 4
  • Zippo Çakmak
  • Samsung

Gittigidiyor’un  Genel M
üdürü Öget Kantarcı listeyle birlikte bir de şöyle bir açıklamada bulundu: “Her yaş grubundan tüketicinin teknoloji kullanımının artması, sıralamada kendisini akıllı telefon, tablet ve oyun konsolları ile gösteriyor. Diğer yandan sektöre öncülük eden bir pazaryeri olarak bu yıl imza attığımız önemli marka işbirlikleri sayesinde moda kategorisi altındaki aksesuar ürünlerinin aranma sayılarında da ciddi bir artış gördük. Kol saati bu aksesuarlar içerisinde öne çıkan ürün oldu. Sıralamadan ortaya çıkan bir diğer önemli sonuç ise artık tüketicilerin fiziksel mağazalarda bulabilecekleri bisiklet ve TV ünitesi gibi bazı ürünleri online olarak satın almaya başlamaları. Bisiklet kelimesinin üçüncü sırada olması bu değişimin en önemli kanıtı”

Sizde sektörünüze ait olan ürünleri arttırma veya ürün çeşitliliğiniz genişletmeyi düşünüyorsanız bahsettiğimiz yöntemleri kullanabilirsiniz. Henüz e-ticaret girişiminde bulunmadıysanız ücretsiz demo talebinde bulunabilirsiniz

 

    Benzer Yazılarımız

    Tüm Yazılarımızı İnceleyin !