E-Ticaret Sitesi Tasarımı Nasıl Olmalı ?

E-Ticaret Sitesi Tasarımı

Günümüzde alışveriş için siteye gelen müşterilerin büyük bir çoğunluğu sepeti tamamlamadan siteden ayrılmaktadır. Sepet terk oranının yüksek olduğu e-ticaret sitelerinde ödeme kolaylıklarına verilen önem sayfa tasarımına verilmemektedir. Sepet terk oranını düşürmek için hem sitenin ana sayfasının hem de ödeme sayfasının tasarımını sadeleştirip, müşterilerin istekleri doğrultusunda düzenlemek faydalı olacaktır. Yapılan bu düzenlemeler terk oranını düşürüp, satış hacmine pozitif yönde etki yapacaktır. Genel olarak bir e-ticaret sitesi tasarımı şık, sade, kolay kullanıma sahip ve müşterilerin gözünü yormayan bir tasarıma sahip olmalıdır.

Ana Sayfa

Sitenin vitrini görevini üstlenen ana sayfa müşteriyle ilk temasın kurulduğu alandır. Ana sayfa tasarımı müşteriyi kendine çekmeli, sade olmalı, mevcut kampanyalar ve satılan ürünler hakkında bilgi vermelidir. Müşteriye site ana sayfasında, satıcıyı tanıtan bilgiler (ticari isim, adres, telefon, e-posta bilgileri vb.) verilmelidir. Bu bilgilerin verilmesi e-ticaretin en büyük sorunu olan güven kavramının az da olsa önüne geçilmesini sağlayacaktır.

Site Hızı

E-Ticaret’in ortaya çıkış sebepleri arasında yer alan hız ve pratiklik unsurları müşterilerin sitede kalmasını sağlayan en önemli faktörlerin başında geliyor. Online alışverişin yeni yeni kullanılmaya başlanıldığı zamanlarda müşteriler sitenin açılması için neredeyse yarım dakika bekliyorken günümüz şartlarında bu süre birkaç saniyeye inmiş durumda. Bu nedenle sitenin barındığı hostingin uptime süresinin düşük olmaması, internet bant genişliğinin yüksek olması, site içerisinde büyük boyutlu görsellerin yüklü olmaması gibi unsurlara dikkat edilmelidir. Bu unsurlara dikkat edilmediği taktirde masaüstü ve mobil e-ticaret sitesi yavaş yüklenecek ve müşteriler siteyi terk edecektir.

Arama Butonu

Müşterilerin alışverişlerini hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebilmesi için sitenin bütün sayfalarının görünür kısımlarına arama butonu konulmalıdır. Bu sayede müşteriler istedikleri sonuçlara kolayca ve zaman kaybetmeden ulaşabileceklerdir.

Ödeme Aşaması

Yazımızın başında da belirttiğimiz gibi yapılan araştırmalara göre müşterilerin %30’dan fazlası, sepeti son aşamada yani ödeme aşamasında terk etmektedir. Bu nedenle ödeme sürecini müşterilere en hızlı şekilde tamamlatmak satışları pozitif yönde etkileyecektir. Müşterilerden gereksiz ve fazla bilgi istemek, karşılarına üyelik formları çıkartmak yerine, basit ara yüze sahip ödeme sayfaları ile kolay ve hızlı şekilde müşterilerin ödemelerini tamamlamalarını sağlamak asıl amaç olmalıdır.

Benzer Yazılarımız

Tüm Yazılarımızı İnceleyin !